Spring til indhold
Foto af glasdør med teksten CFD GLOSTRUP

17-07-2023  |  Artikel: Underretninger skal føre til en positiv forandring

I denne artikel beskrives CFD Glostrups arbejde med underretninger og bekymringsskrivelser i forhold til de borgere, de arbejder med.

CFD Glostrups pædagogiske medarbejdere møder ofte borgerne i deres egne hjem og kan der sommetider konstatere bekymrende forhold, som er nødvendige at reagere på. Oftest bliver det løst ved, at de kan støtte borgeren i at ændre forholdene. Men det kan alligevel ske, at medarbejderne af den ene eller anden grund ikke selv kan løse udfordringen hos borgeren. I de tilfælde må de ty til en underretning.

Og det rejser en række spørgsmål. For hvad gør det ved relationen til borgeren, at man laver en underretning? Hvad er tilstrækkeligt bekymrende og kræver handling? Og hvad hvis man faktisk tager fejl? Det er temaer, som CFD Glostrup har fokuseret målrettet på, og det er blandt andet mundet ud i nogle retningslinjer for, hvordan de arbejder med underretninger.

Læs artiklen her

 

Relaterede nyheder

CFD

Oktobervej 22A
2860 Søborg
Tlf. 4439 1100
SMS 4085 1315
cfd@cfd.dk
CVR 55280312

Hvem er CFD?

CFD er landets største leverandør af tilbud til døve, mennesker med høretab eller døvblindhed samt døve med yderligere funktionsnedsættelser.

Whistleblowerordning