Spring til indhold

Tilfredshedsundersøgelse blandt brugerne 

CFD (dengang Center for Døve) gennemførte i 2011 en tilfredshedsundersøgelse blandt sine ca. 300 brugere af de forskellige dag-, bo- og støttetilbud.

Undersøgelsens metode sikrede, at også de funktionsmæssigt svageste brugere kom til orde.

Interviewundersøgelsen på CFD (dengang Center for Døve) blev gennemført i perioden fra 3. januar til 11. februar 2011.

Brugerne i undersøgelsen var alle døve med en række yderligere funktionsnedsættelser som udviklingshæmning, autisme og andre fysiske og psykiske handicap.

Undersøgelsen skulle sikre alle brugeres deltagelse - uanset funktionsniveau

Undersøgelsen er resultatet af et udviklingsprojekt, der havde fokus på at sikre brugernes deltagelse - uanset kognitivt og kommunikativt funktionsniveau.

Interviewerne anvendte ud over tegnsprog andre former for kommunikation, som fx billeder, konkrete objekter og symboler som smileyer. Brugere, der på trods af disse tilpasninger ikke var i stand til selv at svare på spørgsmålene, deltog ved hjælp af stedfortrædere.  

CFD drager i dag fortsat stor nytte af de gode erfaringer fra undersøgelsen, både i det praktiske arbejde og i det løbende evalueringsarbejde, der er med til at sikre en høj kvalitet for alle CFD's tilbud.

Undersøgelsen blev gennemført af det daværende Kompetencecenter med udviklingskonsulent Anette Gramstrup som projektleder.

Se rapporten Brugerne har ordet.

Ledelse

Portræt af Line Rishøj
Chef
Line Rishøj 
Mobil: 2020 8733
E-mail: lri@cfd.dk

CFD

Oktobervej 22A
2860 Søborg
Tlf. 4439 1100
SMS 4085 1315
cfd@cfd.dk
CVR 55280312

Hvem er CFD?

CFD er landets største leverandør af tilbud til døve, mennesker med høretab eller døvblindhed samt døve med yderligere funktionsnedsættelser.

Whistleblowerordning